onsdag 13 juli 2011

Sommarkarameller

mönster:
bodyn i strl.68 är en kombination av två mönster i Ottobres tidningar och så lite modifierat i grenen så att knäppningen hamnar längre fram mot magen, något jag själv tyckte var praktiskt med tanke på härliga små baby-ben som sprattlar vid blöjbyten. Shortsen i samma storlek är ett modifierat mönster ur Ottobre (det var långa byxor utan mudd). Klänningen är ett modifierat mönster från Ottobre 3/2010, strl. 74 (det var en tröja från början), med tillhörande leggings.

material:
röd trikå med moln från Ohlssons Tyger, röd trikå till shorts från E-slöjd, velourtyg med stjärnor samt randig jersey från Kameleont Design, orange muddväv från Stoff och Stil och tryck-knappar med tillhörande Prymtång från Bibbis textil.

negativt:
sömnaden flöt på bra, det enda som är negativt är att dygnet inte har fler timmar. På dagarna vill jag ju hinna vara med kidsen och maken så det blir kvällar och sena kvällar (läs nätter) som jag får tid att sy - för det vill jag ju också hinna med!

Sedan var jag nervös inför alla moment där tvillingnålen skulle användas eftersom det visade sig att mitt lager av tvillingnålar tagit slut så den jag sydde med var den enda jag hade...Som tur var gick det bra och ingen nål gick sönder.

positivt:
det är alltid kul att sy beställningar och jag tycker om när kunderna beställer färgglada barnkläder!

Inga kommentarer: