söndag 7 november 2010

Min första Syfestival!

Igår var jag för första gången på en symässa/festival. Jag spenderade fyra timmar och en del pengar där och njöt av varje sekund! Jag hade en lista med vad jag behövde och ville ha inom tygområdet (dessa två är ju inte alltid kompatibla) och eftersom jag visste att det fanns utställare med smyckesdetaljer hade jag även med mig en liten påse med pärlor och tillbehör som började ta slut. Jag hittade inte allt jag ville ha...och köpte en del jag inte behövde och önskar att jag hade köpt några saker till, men budgeten satte stopp. Jag fick lite intressant information, som att Janome köpt upp Elna, vilket gör att tillbehören till min nya overlock* (Elna 654), som jag kan läsa om på deras hemsida, snart kommer till Sverige samt att en del tillbehör till Janome även passar min Elna.

I vilket fall var det så roligt att titta och känna och inspireras! Det här kommer jag göra om. Just nu ligger två tyger i tvättmaskinen så att jag kan sätta saxen i dem så småningom. Vet bara inte vad jag ska sy först...alla dessa i-landsproblem!

* Min gamla overlock, Bernina 800DL, slutade inte att krångla och hade redan returnerats och fixats en gång (köpte av Skövdemaskiner) och Patrik uppgav att han inte kunde göra så mycket mer och att fler maskiner än min krånglat den senaste tiden. Han erbjöd mig en annan, ny overlock och jag tackade ja - ni vet ju hur god damn irriterande det är att sitta och sy när det bara krånglar! Noterade också att Bernina inte hade med 800DL på Syfestivalen! Endast 700 och så de som är mer avancerade - undrar om de också fått mycket klagomål på just den modellen på senare tiden?!

3 kommentarer:

Maria sa...

Så kul att du också var där. Om du tittade in i Sirligs monter så träffade du förmodligen på mig:).

Skrattade lite när jag läste om strulet med kommentarerna, det låter precis som jag...

Maria sa...

Jag igen... Skulle maila en beställning till dig, men hittade ingen mailadress, förmodligen är jag lite blind;). Kan du skicka den till mig på maria(at)mawi.se?

Popcorn sa...

Jodå! Sirlig besöktes allt och fick en del av mina slantar! Tycker om deras utbud och handlar i deras webshop!

Kan också glädja dig med att du inte är blind, utan jag lite korkad som lägger mailadressen så att den inte syns så väl, men nu gör den det! Har mailat dig!