torsdag 17 juni 2010

Midsommarklänning




mönster:
Ottobre 6/2008

material:
Jeanstyg från Ohlssons tyger, knappar från loppis, spets från lokala tyghandlaren och mellanlägg från Bibbis textil.

resultat:
Jag är så nöjd med slutresultatet. Jag såg på bilden i Ottobre att den var kort, mer som en tunika och jag ville ju ha en klänning, så jag mätte mot en annan klänning och insåg att den behövde förlängas. Jag kastade mig i bilen och kom in på tyg- och garnaffären 17:59, men fick tid på mig att välja spets. Hade inga kontanter på mig (de tar inte kort), men jag fick skriva upp summan och ska dit och betala imorgon - det kallar jag service!
Det "riktiga" slutresultatet beror på vädret. Endera blir det en långärmad body med långa leggings till eller en kortärmad body och kanske korta leggings. Kallt och regnigt eller varmt och soligt - jag vet vad jag hoppas på!

Inga kommentarer: